Dňom 13.06.2014 nadobúda účinnosť novela zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
Novelou sa výslovne upravuje, že predávajúci nesmie žiadať alebo prijať od spotrebiteľa úhradu za dodaný tovar, poskytnutú službu alebo poskytnutý elektronický obsah, ktorý si spotrebiteľ neobjednal. Nečinnosť spotrebiteľa po prijatí nevyžiadanej dodávky nemá za následok vznik akýchkoľvek povinností pre spotrebiteľa, vrátane úhrady nákladov.
Predávajúci má povinnosť jasným a zrozumiteľným spôsobom oznámiť spotrebiteľovi pred uzatvorením zmluvy, resp. pred tým ako spotrebiteľ odošle objednávku, informácie určené v § 10a zákona.
Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné vzhľadom na predávanú výrobky alebo poskytovanú služby.
Predávajúci je povinný odovzdať spotrebiteľovi kópie odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Zákon zároveň ustanovuje povinné obsahové náležitosti odborného posúdenia.